Terwijl je dacht dat jou het bespaard zou blijven, overkomt het je: jarenlang loopt jouw horeca onderneming als een zonnetje, maar de laatste tijd verkeer je in zwaar(der) weer.e onderneemt actie op allerlei mogelijke manieren, maar toch lukt het niet om het tij te keren. Je begint je langzaamaan af te vragen: Werkt mijn concept nog wel? Besteed ik mijn geld aan de juiste marketingstrategie? Zijn mijn gasten nu zo veranderd?

Met de adviezen van WijnContact krijg je weer grip op je onderneming. Na een grondige operationele, administratieve én strategische analyse zorgt WijnContact voor een plan waarbij je weer een zaak hebt om trots op te zijn. Klaar voor de toekomst.

Achtergrond

Dankzij mijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht en mijn jarenlange ervaring in de Horeca, ben ik in staat om ondernemingen doelmatig te analyseren. Ik geef er altijd de voorkeur aan om een vastgestelde periode in de zaak mee te werken, omdat ik van mening ben dat je juíst van binnenuit de juiste knelpunten kan constateren.

Vaak splitst een traject zich in drie delen: operationeel, administratief en sales & marketing. Het geheel vormt een strategisch beleidsplan met een meerjarenvisie.

Het is ook mogelijk om op individuele onderdelen advies in te winnen bij WijnContact. Alleen een website? Een volledige analyse van jouw bedrijfsstrategie? Vraag naar de mogelijkheden en neem contact op.

Werkwijze

Mijn werkwijze is snel en doeltreffend. En dat is nodig. Je wilt nú een oplossing voor jouw vraagstuk, en niet over een paar maanden.

Het is goed mogelijk dat je de keuze voor een externe beoordeling hebt uitgesteld. En dat is logisch. Een analyse van buitenaf is geen makkelijke beslissing. Het kan confronterend zijn, het kan leiden tot onaangename beslissingen, maar bovenal bevestig je hiermee (gevoelsmatig) dat je het zelf niet kan oplossen…

Juist hier maakt ik het verschil; door voor een vastgestelde periode ‘meewerkend’ deel uit te maken van het operationele team, zorg ik enerzijds voor de constatering van de tekortkomingen, maar realiseer ik ook draagvlak bij de medewerkers om veranderingen door te kunnen voeren.

En die veranderingen worden gerapporteerd en onderbouwd in een strategisch plan. Dit plan vormt de leidraad van de nieuwe mogelijkheden van jouw onderneming.

Iedere ondernemer krijgt eens te maken met ‘bedrijfsblindheid’. Begrijpelijk natuurlijk, maar een externe kijk op jouw onderneming opent de deur voor nieuwe kansen (en omzet). WijnContact staat klaar om je daarbij te helpen!

WijnContact Martijn Zeggelaar